100% WOOD

Pe mulţi ne urmăreşte gândul de a ne construi o casă din lemn. Motivul este cel ecologic, dar nu mai puţin important: dorinţa de a economisi.

Referitor la economisit, am rezervări. Poate acum 10-15 ani, atunci când lemnul era mult mai ieftin, ar fi ieşit o diferenţă de preţ. Acum, o casă construită din lemn bun, cu temelie trainică, cu materiale auxiliare de calitate şi finisată, nu are cum să coste mai puţin decât una din materialele clasice de construcție. Dând câteva telefoane pe la nişte firme de contrucţie din zonă, am ajuns la concluzia că o casă din buşteni, de aproximativ 75mp (suprafaţa ce intră în contact cu solul), ar costa în jur de 50 000 euro.

Durabilitatea unei case din lemn se estimează cam la 400 de ani, cu condiţia sa fie din lemn impregnat/prelucrat cu solutii anti: insecte, mucegai, rozătoare, ciupercă ce cauzează putrezirea(mai ales în zonele cu mai multă umezeală).

O casă din lemn, chiar dacă este 100% din lemn pur, se aşează pe o temelie din beton pentru a-i oferi o stabilitate şi o durabilitate mai mare. Se preferă lemnul proaspăt tăiat, încă verde. Ar fi bine să îl cumpăraţi cu tot cu coajă, în stare brută. Pentru decojire, se apelează la ateliere speciale. De preferat sunt buştenii de pin sau cedru. Diametrul se recomandă a nu fi mai mic de 200 mm pentru case sezoniere şi 220 mm pentru cele locuite permanent. E bine să se ţină cont de acest aspect. Astfel, cu cât diametrul e mai marehttp://revistacuvinte.ro/100-wood/

sursa foto: http://revistacuvinte.ro

http://revistacuvinte.ro/100-wood/

3 gânduri despre „100% WOOD”

  1. Eu… acum 25 de ani am construit o casa dun lemn, casa in care locuiesc si astazi. Am scris pe blog despre aceasta aventura…O casa din lemn izoleaza perfect, in plus este permisiva pentru energia Cosmica…Nu trebuie zugravita si intretinuta decat la exterior. Te simti in ea…ACASA .

    Apreciat de 1 persoană

    1. Mi-ar placea nespus de mult sa locuiesc si eu in una … 🙂 Poate se va intampla si la noi 🙂
      Casa din lemn, nu e doar frumoasa, dar poti face parte din ea, fara sa strici tabloul natural si fara sa fii deranjat de atatea si atatea lucruri cu care ne ciocnim cei ce locuim in beton. Ma bucur pentru Dvs. 🙂

      Apreciază

      1. Mai mult decat atat, sentimentul participarii active la constructia casei iti da o implinire desavarsita…Am fost in padure, am ales lemnul, l-am dus la debitat, la fasonat, apoi l-am montat. Repet, am participat cot la cot cu cei cativa mesteri implicati. Am facut proiectul pe cateva foi de hartie, cum m-a taiat capul…Totul este din lemn si acoperisul din dranita sau sindrila. Ma simt in casa… mai acasa decat oriunde…
        Daca iti doresti cu adevarat…nimic nu te poate opri.

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

