Despre ceai, riscuri și beneficii

(Nu sunt o băutoare de cafea, prefer ceaiul. Asta mă face să prețuiesc ceaiul bun, pentru asta am scris acest articol, sper să fie de folos)

Ceaiul, ești sigur că știi ce bei?

Obișnuim să îl bem dimineața, înainte sau după masă, în timpul zilei, sau înainte de somn. Dar care sunt beneficiile acestui produs? Când și cum trebuie consumat? Ce alte informații ar trebui să cunoaștem?

Ceaiul este o băutură excelentă, are proprietăți de tonifiere și nu conține calorii.Ceaiul negru este bogat în uleiuri esențiale, minerale și antioxidanți, care protejează celula de radicalii liberi. Consumul moderat de ceai, are numeroase beneficii, printre care pierderea în greutate. Am pomenit ceva despre consumul moderat. Ce ar însemna aceasta și cât înseamnă exces? Sau care este deosebirea dintre ceaiul proaspăt pregătit din frunze și cel la pliculeț. Desigur ideal este să consumăm doar ceaiul din frunze, fie negru sau verde. Dar în situațiile când nu este posibil acest lucru, și când suntem nevoiți să recurgem la ceaiul din pliculețe, e bine să cunoaștem riscurile la care ne supunem. Ceaiul din plicuri poate să conțină ciuperci, care se dezvoltă și pe care le întroducem în organism odată cu consumul ceaiului. Un alt factor de risc este mucegaiul, întâlnit în pliculețele de ceai, care nu au fost depozitate corespunzător. Niciodată nu putem fi siguri nici de compoziția din plicuri, sau de procentul de ceai de acolo. De aceea este recomandat să fim atenți la toți acești factori, înainte să consumăm un ceai la plic.

Ceaiul poate deveni un drog. Cunoaștem cu toții că ceaiul negru conține cofeină, lucru care nu ne sperie și nici nu ar trebui, așa cum cantitatea de cofeină, pe lângă celelalte substanțe active, denotă nivelul calității ceaiului. Pe lângă cofeină, mai conține teofilină și alți alcaloizi psihoactivi. Datorită acestor substanțe, simțim acel val de putere și energie după ce consumăm ceai. Cu toate acestea, acele substanțe nu sunt deloc inofensive. Medicii ne avertizează că pot avea un impact negative asupra sistemului nervos. O persoană care consumă ceai în exces, adică mai mult de 3 căni pe zi, devine irascibilă, îi tremură membrele, are insomnie, palpitații, e predispusă la depresie și devine dependentă de această bautură.

Extrem de atenți ar trebui să fie părinții cu copii mici. Ceaiul este contraindicat copiilor în creștere, așa cum substanța activă numită Tanină, nu doar elimină metalele grele din organism, ce este un plus, dar și produce perturbări în asimilarea calciului și a fierului în organism. Aceasta ducând la anemii și probleme în formarea scheletului. Nici adulții nu ar trebui să consume această băutură după mese.

Ceaiul are și beneficii. Datorită substanțelor active în care este bogat, poate preveni cancerul, protejează vasele, elimină metalele grele din organism.

Un ceai bun trebuie să aibă o culoare clară, limpede, transparent, fără acea peliculă care se poate forma la suprafață. Cu un gust și miros nestrident, fără urme de prăjeală. Din această cauză se recomandă să evităm ceaiul granulat. Iar între ceaiul negru și cel verde, de preferat este cel verde, fiind mult mai bogat în substanțe antioxidante, care echilbrează efectele negative ale cofeinei.

9 gânduri despre „Despre ceai, riscuri și beneficii”

  1. Buna seara ! Multumesc pentru aceasta informatie foarte importanta. Eu nu beau cafea, doar ceai de tei si fructe. Ceai de tei cand sunt racita si fructe cand am pofta sa beau ceva, in rest nimic. E bine sa stiut diferenta si cauza ceaiului plic.
    O seara frumoasa alaturi de cei dragi! ❤

    Apreciat de 1 persoană

  2. In fiecarea an, am inceput deja, culeg plante pentru ceai. Pe cele vechi de un an neconsumate, vara cand este cald afara, le fierb si inmoi o camase in ceai , camase pe care o imbrac si stau cu ea pana se usuca. Combin diverse plante si beau mixturi, nu doar ceai dintr-o planta anume. Iarna, la mine in casa ceainicul sta pe plita cum sta samovarul la rusi. Nu beau ceaiuri facute din plante luate din comert. Este unul dintre nenumaratele benficii ale traiului la tara.

    Apreciat de 2 persoane

    1. Da, stiu ce inseamna traiul la tara. Stiu cum e sa ai plante, multe, diferite, pentru ceai. Cunosc efectul lor asupra organismului. 🙂 Dovada ca pana la 22 de ani (cand am fost internata cu apendicita, si asta dupa ce m-am mutat la oras) nu am calcat niciodata in spital.

      Apreciat de 1 persoană

      1. Pe mama mea am adus-o la tara la 83 de ani. Nu se simtea deloc bine…dar cand am plecat eu la tara, acum mai bine de 20 de ani, nu a vrut sa vina.Acum are 91 si niste analize de invidiat…chiar de catre cei tineri.

        Apreciat de 1 persoană

      2. Da, viata la tara e de necomparat cu cea citadina. Orasul ne rupe de natura, ne inconjoara cu beton si piatra, care nu e nici ea naturala. E adevarat ca avem totul sub mana, dar acel ,,tot,, e artificial. E plastic si vata. Imi lipsesc rosiile din gradina, capsunile inmiresmate si ciresele mancate in pom, a fost frumos odata….

        Apreciat de 1 persoană

      3. Eu sunt un „produs” al orasului…pe care-l dezavuez. Faptul ca am ajuns atat de tarziu la tara a fost sa fie deoarece nu aveam nuci o ruda la tara inaie de lovitura de stat. Cand s-a putut, am evadat fara nici un regret. Nici nu concep sa consum produse vegetale cumparate din piata sau supermarket…Cultiv multa soia din care fac lapte, branza…deoarece am renuntat la proteina animala.

        Apreciat de 1 persoană

    1. Da, ceaiul din fructe este extraordinar. Dar imi amintesc un amanunt care acum imi pare foarte curios. Cand eram mica si locuiam la tara, tin minte ca batranii faceau ceai din crengute proaspat rupte din pomi fructiferi sau de la tufele de zmeura/coacaze/etc. Mai ales iarna, avea un efect deosebit asupra copiilor. Ceaiul avea o culoare intensa, frumoasa, aprinsa. Cu un parfum si gust deosebit. Deci, nu doar fructele au gust si parfum, dar si crengile. 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

