TE  AJUTA  SA  TRAIEȘTI  MULT  SI  BINE

 Leurda 

Dimineata, intamplator, am auzit la un post de radio despre proprietatile leurdei. Mai cunosteam si eu cate ceva, dar am decis sa ma mai documentez. Am ajuns la concluzia ca este remediul cel mai ieftin si eficient, pentru o viata lunga si buna.

Leurda este foarte buna pentru detoxifiere, purificarea sangelui, durerile de stomac, intestine. Daca va scapa de toxine, este un remediu minunat, caci toxinele sunt raspunzatoare in mare parte de scartaitul organismului.

Inca putin si vine primavara, leurda va fi usor de gasit. Va recomanda medicii o cura de 4 saptamani cu frunze proaspete de leurda. Este bogata in substante active, mult mai eficienta decat usturoiul.

Printre proprietatile leurdei se enumara: antiseptica, diuretica, bactericida, hemostatica, hipotensive, antitoxica, antisclerotica, vermifuga si stimulatoare ale contractiilor uterine.

Leurda ajuta mult la inlaturarea efectelor fumatului, este un remediu excelent pentru vindecarea ranilor. Trateaza eficient insomnia.

Am cautat reactii adverse, am vazut ca stimuleaza contractile uterine, si mi-am zis ca probabil e daunatoare in timpul sarcinii, dar nu am gasit nimic de genul. Poate doar remarca sa nu se consume in timpul sarcinii in exces.

Leurda, dupa numele stiintific, se gaseste ca si Allium Ursinum, in traducere ar fi “usturoiul ursului”.

Am gasit si o poza mai potrivita, sa vedem clar cum arata frunzele de leurda, sa nu fim pacaliti de cei din piete.frunze de leurda

Curele cu leurda pot fi numeroase si diferite:

  • Putem consuma frunzele proaspete, nu mai mult de 3-4 saptamani, amestecate cu ceea ce avem prin frigider. O includem la fiecare masa, in perioada de cura. O punem in salate, ciorbe, tocanite, in forma de pasta o punem pe paine + unt/branza/margarina/cascaval ras/, adaugand eventual si un pic de piper sau boia de ardei gras.
  • E foarte buna daca este adaugata in chiftelute, perisoare, cartofi la cuptor, o putem folosi in locul usturoiului.
  • Ceea ce mi-a atras atentia este proprietatea de a opri procesul de imbatranire, daca o mancam inainte de mesele principale, pe tot sezonul de primavara.
  • In stare uscata, leurda poate fi folosita in forma de condiment, mai ales daca este amestecata cu patrunjel si ceapa. Se spune ca ofera mancarurilor un gust foarte bun.
  • Sucul de Frunze proaspete de leurda, are proprietati de combatere a reumatismului degenerativ.
  • Foarte buna pasta de leurda, o putem adauga oriunde ne vine cheful si pofta. Foarte bune pastele cu aceasta pasta, retete pentru pasta, le gasiti pe net, sunt numeroase.pasta leurda

Eu abia astept sa iasa pe piata, voi incerca cu siguranta. E mult mai buna decat spanacul, care e folosit la greu, desi e chiar contraindicat pentru cei ce nu au carente de fier in sange.

Surse partiale:  www.armonianaturii.ro  ; http://www.sanatate.bzi.ro

Lasă un răspuns

