bărbații altfel

Observ că titlul aduce a ,,școala altfel,, că tot e perioada acum… Dar nu are nicio legătură. Am ceva în mine care dă pe afară, că asta fac de obicei, adun până dă afară. Și unde pot să torn tot, dacă nu aici?! Îmi permit să mă dezlănțui, apropo, cei cu valorile acasă și prieteni cu bunele moravuri, să nu citească!

Fără să recurg la stereotipuri, la preconcepții, sau legi ale firii ori nefirii, trag o linie între bărbatul de altădată și cel de azi. Încerc să înțeleg, a fost un proces de evoluție sau ba. Ce se întâmplă cu bărbăția? A găsit adăpost sub fusta femeii sau a dispărut de tot? Care a fost menirea inițială a bărbatului? Și-a adeverit menirea?

Îmi pun la încercare imaginația, ilustrez în minte trăsăturile unui om-bărbat de acum câteva mii de ani, sau mai mult. Habar nu am ce să cred, am apărut acum mii de ani cum spune geneza sau miliarde, cum spune știința. În oricare dintre cazuri, bărbatul trebuia să fie și el acolo. Și în imaginația mea apare ca un munte de om, plin de mușchi și păr, gata să înfrunte orice fiară cu mâinile goale. Dar rațiunea îmi spune că nu e chiar așa. Posibil… nu toți aveau păr 😉

Râd de ideile mele nepriponite și îmi amintesc de o întâlnire cu o prietenă de vara trecută. Stăteam pe o bancă în parc, cu fața spre o statuie din alea nud, a unui bărbat sculptat în toate sensurile. I-am atras atenția la formele lui, zicând, cu părere de rău, că așa au arătat bărbații odată. Ea, mai deșteaptă decât mine, mi-a zis sa nu mai înghit în sec și să nu regret nimic, că e doar un personaj mitic, de aceea pare perfect. Eu insistam în prostie, zicând că dacă ăsta cântă la nai și are așa forme, ce să mai cred despre luptători sau meșteșugari?

Apoi, am mai reflectat la evoluție. Mi-am zis că nu în zădar a trecut timpul, trebuia să se aleagă și bărbatul cu ceva. Am vrut să cred și vreau să cred în continuare că, mai nou, mușchii cândva la suprafață, acum le solidifică creierii. Asta ar fi circumstanța atenuantă, înainte să trec la atac. Nu îi atac pe toți și nici nu generalizez. Nu le dau dreptate, indirect, nespălaților în rândurile de mai jos, și nici nu judec pe nimeni, DAR:

,,Dragi bărbați hiper pensați, spălați, depilați, vopsiți, machiați și…cine mai știe ce, sunteți isteți, nu știu ce ați mai inventat,

sunt o femeie, tot ce scriu acum reflectă doar părerea mea, nu am consultat și alte păreri. Vreau să vă rog să NU MAI STAȚI CU ORELE LA BAIE, nu veți fi mai curați decât curați! NU MAI CONSUMAȚI CREMELE SOȚIILOR, sunteți cel puțin enervanți! NU VĂ MAI PENSAAAAAAȚI!!!!!! Arătați ca niște parașute travestite. NU VĂ MAI pensatiiVOPSIȚI PĂRUL!! Sunteți ridicoli! NU VĂ MAI PUNEȚI PANTALONI-COLANȚI, cu jumătate de fund afară!! Nu faceți decât să vă placeți voi între voi!!! NU VĂ MAI ÎNDOPAȚI CU PASTILE PENTRU A MĂRI MUȘCHII SAU ALTE CHESTII!!! Suficient că avem pui injectați și umflați, vrem și noi ceva natural!!! Și, aoleuuuuu, nu vă mai machiaaaaaaaaați!!!!!

Să vă zic și vouă. Ploua. Mă îndreptam în grabă spre casă. Aveam gluga pe cap, priveam pe unde calc, să nu mă ud. La o intersecție, am vrut să traversez și am dat peste cineva. Am văzut că e băiat, căci tenișii erau bărbătești… doar tenișii. Mi-am ridicat ochii și am văzut doua picioare crăcănate, în blugi tip colant, într-o cămașă ceva, și mai sus o întreagă priveliște. Avea un ciuf roz, sprâncenele foarte pensate, și o chestie prinsă de sprânceana stângă. Peste stratul de fond de ten, întins neglijent, curgea rimelul topit de ploaie. Am vrut să îmi cer scuze, dar m-am oprit la sunetul ,,..uuuuuuuuu…..,, Când întâlnești așa ceva în autobuz, îți vine să îi oferi locul.

Vreți să numesc acel specimen ,,BĂRBAT,,? Nu pot! Aș jigni o altă mică parte de bărbați, bărbați cu adevărat. Dar, până la urmă, Dumnezeu cu mila! Dacă lui îi place să umble așa, nu are decât. A fost un clenci de care m-am agățat, or trebuia să mă agăț de ceva, căci se umplu paharul 😉

Bărbatul fără bărbăție este tot mai des întâlnit. Nu mă refer la bărbăția cea între ” „. Vorbesc despre: putere, curaj, stăpânire de sine, inițiativă, protecție, tandrețe, demn de încredere. Că dacă s-ar naște așa, nu ai avea ce să le ceri, dar se mutilează intenționat.pensatii 4

Asta să fie oare EVOLUȚIA?

O părere la “bărbații altfel”

Lasă un răspuns

