UN EXERCITIU CAT 100

TEHNICA- „LUMANAREA”

Sirul exercitiilor tibetane continua. Astazi mi-a atras atentia un exercitiu fizic, care face cat 100  alte exercitii. Este cel mai practicat exercitiu de catre calugarii tibetani. Numiti-o pozitie YOGA, sau altfel cum vreti voi, stiu doar ca merita sa scriu si despre asta.

Efectul acestei tehnici nu e mare, nu e foarte mare, este pur si simplu zguduitor,

Tibetanii obisnuiau sa zica:

„Daca vrei sa te convingi ca nu timpul iti stapaneste corpul, dar tu insuti, STAI IN POZITIA „LUMANARE” IN FIECARE ZI!

Exersarea, in mod regulat, al acestei pozitii:

  • intareste glandele endocrine- si aceasta activeaza productia de hormoni;
  • reinoieste toate tesuturile organelor interne ale abdomenului si pelvisului;
  • reinoieste tesuturile coloanei vertebrale- de aici si explozia de putere si energie;
  • purifica sangele, alimenteaza cu oxigen  celulele.

In asa fel, nici nu incape discutia despre careva boli, subiectul „boala” este pur si simplu sters.

Insasi procesul se numeste „debarasarea naturala de boli”.

Acum nu mai vorbim despre efectul de intinerire de pe chipul nostru:

  • disparitia ridurilor de pe frunte si de sub ochi
  • depigmenteaza pielea, oferindu-i un aspect mai sanatos
  • ajuta patrunderea mai eficienta a oxigenului in sange, care odata patruns, isi cunoaste sarcina.

CUM SE FACE

  •  intindeti-va pe spate, picioarele intinse, mainile langa corp cu palmele in jos;
  • inainte sa incepeti, fiti siguri ca inima bate regulat, iar respiratia este linistita;
  • daca nu e asa, stati intins cateva minute, pana va linistiti;
  • si incepeti prin a va ridica picioarele deasupra fetei, fara sa indoiti genunchii;
  • lipiti barbia de piept, ceafa fixate pe podea
  • cu mainile sustineti corpul, de partea inferioara a spatelui

veti arata cam asa:lumanarea1

  •  in continuare, incercati sa va ridicati picioarele, continuand sa va sustineti spatele;
  • ar trebui ca sa nu ia contact cu podeaua decat aceste parti ale corpului:ceafa, partea de spate al gatului, umerii- pana la omoplati si bratele;
  • celelalte parti ale corpului trebuie sa formeze o linie vertical, perpendicular cu podeaua

veti arata asa:lumanare 2

  • Cand veti reusi sa obtineti aceasta pozitie corecta, fixati-va atentia asupra glandei tiroide, zona deasupra gropii formata de clavicule.
  • Incercati sa va mentineti ritmul de respiratie , nu va speriati de sangele care pare ca va inunda fatza, este un process normal.
  • Numarati in gand secundele si nu aveti frica de nimic.

ATENTIE! Statul in pozitie de LUMANARE este doar prima parte a exercitiului, a doua parte – este REPAUS-ul

Iar timpul de repaus este trict egal cu timpul petrecut in pozitia “lumanare”

Nu fugiti nicaieri dup ace ati terminat exercitiul, dar lasati-va usor corpul pe podea, numarand secundele cu pricina. Permiteti organismului sa asimileze energia binefacatoare pe care ati primit-o in timpul exercitiului.

Aceasta este TOT, toata tehnica

CAT TIMP AR TREBUI SA RAMANEM IN ACEASTA POZITIE

Daca e pentru prima data cand exersati, incepeti cu 5 secunde. Nu incercati sa faceti pe bravul, nu e cazul. Nu obositi organismul. In timp veti mari perioada, organismul vostru va va dicta cand e gata.

Daca nu e prima data cand o faceti, incepeti cu 15 secunde
Si pe durata saptamanilor, zilnic adaugati cate 5 secunde.

Cei ce practica YOGA, pot sta si o jumatate de zi in aceasta pozitie, cealalta jumatate stand in stare de repaus, pe spate :))

Dar daca e sa ne luam dupa o medie, 5 minute de stat “lumanare” si 5 pe spate ZILNIC ar fi suficient sa ajungem la rezultatul despre care s-a vorbit mai sus. Ideal ar fi sa o faceti de 2 ori pe zi: o data dimineata si o data in cursul zilei.

Anunțuri

4 gânduri despre „UN EXERCITIU CAT 100”

    1. Domnule Ion, aceste exercitii nu sunt indicate celor cu probleme de coloana, hipertensivilor cu o tensiune greu de controlat si celor cu afectiuni grave de vedere, cum ar fi glaucomul. In aceste situatii, aveti posibilitatea sa incepeti cu inceputul, adica cu meditatii, exercitii simple de respiratie, pozitii de relaxare care sa nu va puna in pericol viata. E bine sa incepeti sa indepartati afectiunea din interior spre exterior, cate un pic. Orice exercitiu facut in exces si la intamplare, are un risc.
      Am aflat un secret si o sa vi-l dezvalui. Cand afectiunea nu va permite sa faceti mai mult, incepeti prin a bea apa incarcata energetic. Cum sa o incarcati? Foarte simplu: luati un pahar cu apa potabila, si turnati-o dintr-un pahar in altul de 40 de ori. Paharale sa fie din sticla transparente, fara inscrisuri. Beti acea apa gandindu-va la lucruri pozitive. Faceti acest lucru mereu cand beti apa, veti vedea rezultatele la scurt timp 🙂 Doamne ajuta! 🙂

      Apreciat de 1 persoană

      1. Această metodă de energizare a apei nu o știam, dar știu de la maestrul yoga Sadhguru, că apa capătă propietăți curative dacă este ținută peste noapte într-un vas de cupru, și se bea dimineața pe stomacul gol. La fel se întâmplă și în cazul recipientelor de argint, există în magazinele naturiste apă argintată, pe care am folosit-o, se spune că este cel mai puternic antibiotic natural.

        Apreciat de 1 persoană

      2. Da, este vorba despre argintul coloidal. Si eu am folosit, este extraordinar, trateaza tot! Pacat ca e scump, cel cu o concentratie mai ridicata, dar sunt extrem de bune vasele din argint pur, pentru depozitarea apei, sau alimentelor 🙂
        Si eu recomand apa tinuta in vase de argint!

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s